Niet nagelbijtend

Tilak 15 april 2020
Dierenarts Cassie Larkin is onderweg van haar werk naar huis wanneer zij ziet dat een vrouw mishandeld wordt door een man. Zij belt hierop direct het alarmnummer ondanks dat haar verteld wordt in de auto te blijven, stapt zij toch uit. Ongewild raakt Cassie hierdoor betrokken bij de vechtpartij, wordt zij tevens bedreigt en de dader verdwijnt met haar auto.
Wanneer de volgende dag haar man Sam niet terugkeert van Halloween vermoedt Cassie dat de bedreiging hiermee in verband staat. Of zal Sam er genoeg van hebben dat Cassie haar werk voor haar gezin stelt?
Wat volgt is een zoektocht van Cassie naar Sam, waarbij Cassie langzaam de waarheid ontdekt.

Het boek start spannend, de lezer wordt middels de mishandeling en de daaropvolgende verdwijning van Sam direct het verhaal ingezogen. Echter het verloop van het verhaal vond ik niet geheel geloofwaardig. Doordat het verleden van Cassie pas heel laat in het verhaal uit de doeken kwam vond ik het verhaal wat onrealistisch.

Het verhaal is geschreven in de ik-vorm. Het bestaat uit korte hoofdstukken waarbij de schrijfster een makkelijk leesbare schrijfstijl hanteert. Jammer dat de schrijfster de karakters niet beter uitgediept heeft, dit zou het verhaal zeker meer compleet maken.

Meer recensies van Tilak