Onbeantwoorde vragen

Tilak 24 december 2021
Anomalie van Hervé le Tellier heeft de Prix Concourt gewonnen. Voor mij een eerste kennismaking met de Franse schrijver.
Het boek verteld het verhaal van het schijnbaar onmogelijke; een vliegtuig vanuit Parijs land in New York met aan boord 400 passagiers, dit zelfde herhaald zich zo’n 3 maanden later onder gelijkwaardige omstandigheden en met identieke passagiers. Beide vluchten hebben een verschrikkelijke storm meegemaakt, zal dit de oorzaak zijn van deze onverklaarbare situatie?

Het boek is opgedeeld in 3 delen waarin de schrijver de lezer laat kennismaken met een aantal passagiers van het vliegtuig en hun dubbelgangers van de 2e vlucht. Wat voor avonturen maken zij mee en tegen welke onmogelijke zaken lopen zijn aan.
De schrijver heeft een vlotte manier van schrijven al vond ik het taalgebruik in het boek soms wel wat zwaar. Nadat ik het boek dichtsloeg blijf je toch met wat verwarring en onbeantwoorde vragen zitten, maar wellicht was dit juist iets wat de schrijver wilde bereiken met dit boek.
Zelf ben ik geen liefhebber van deze schrijfwijze daarom krijgt het boek van mij ook slechts 2* en voldoet het niet aan de verwachtingen die ik vooraf had.

Meer recensies van Tilak