Zwarte Golven is het boek dat Eric Wewerinke schreef jaren nadat hij zelf een spannende bootreis meegemaakt had. In zijn boek krijgt hoofdpersoon Tim het aanbod om mee te zeilen op de boot van succesvol zakenman Robert. Robert wil zijn boot naar Corfu brengen en kan de hulp van Tim goed gebruiken. Julia, een jonge meid die Tim al kent van een reis naar India, maakt het 3 tal compleet.
Gedurende de reis blijkt al snel dat Robert het niet zo nauw neemt met de waarheid en vooral veel bluft. Dit zorgt al snel voor een gespannen sfeer aan boord. Maar wanneer Robert zelfs zorgt voor levensgevaarlijke situaties, is voor Tim de maat vol en beseft hij dat hij en Julia zo snel mogelijk aan land moeten zien te komen.
Het boek leest vlot maar ik vond het geen thriller. Hiervoor was er toch te weinig spanning aanwezig en ook bleef ik aan het einde van het boek met een aantal onbeantwoorde vragen zitten. Wel blijkt uit het boek Eric’s liefde voor de onderwaterwereld, dit heeft hij heel mooi op papier gezet, vandaar ook dat ik het boek meer een avontuur vond dan een thriller. Ik geef dit boek 3 sterren.

Reacties op: Dagboek van een avontuur

Zwarte golven - Eric Wewerinke
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 3,99