De geest is zelf een plaats die hel tot hemel kan maken of de hemel tot een hel (John Milton)

Voor HarperCollins Holland mocht ik Anna O. van Matthew Blake lezen. Ik had er echt heel erg veel zin in om dit boek te lezen, want er werden mij slapeloze nachten beloofd, en dat wil ik dan natuurlijk meemaken als thrillerlezer waarbij het niet gruwelijk genoeg kan! Helaas werd ik erg teleurgesteld.

Het verhaal gaat over Anna Ogilvy, of te wel Anna O, die door een trauma dat ze ruim 4 jaar terug heeft opgelopen het berustingssyndroom heeft gekregen. Dit houdt in dat ze al ruim 4 jaar slaapt. Anna wordt ervan beschuldigd dat ze haar twee beste vrienden, Douglas Bute en Indira Sharma heeft vermoord. Dr Benedict (Ben) Prince, werkzaam bij The Abbey krijgt de opdracht om te proberen om haar wakker te krijgen. Ben raakt geobsedeerd door Anna, en hij krijgt haar ook uit het berustingssyndroom. Aan de hand van dagboekfragmenten van Anna en van het verhaal van Ben kom je als lezer te weten wat er die fatale nacht is gebeurd.

Het verhaal was helemaal niet gruwelijk en spannend. Vooral de eerste 100 pagina's waren bijna niet om door te komen. Ik heb over dit boek, voor mijn doen, erg lang gedaan. Het boek stond mij gewoon erg tegen. Ik moest mijzelf echt dwingen om door te lezen. In een andere situatie had ik het boek dan ook aan de kant gelegd, maar nu wordt er van mij een recensie verwacht. Het verhaal is erg langdradig en ik kon er maar erg moeilijk in komen. Naar het einde toe krijgt het wat meer vaart, maar dat was voor mij helaas niet voldoende. Ik weet dan ook niet of ik een volgende boek van Matthew Blake zal gaan lezen.

Mijn beoordeling voor dit boek zijn dan ook maar 2 sterren. De

Meer recensies van Tina van Langeveld (Tinared)