Aanrader!

Tiram 15 november 2021
Er is veel te zien op de cover en terwijl je het boek leest ontdek je weer nieuwe details die ook op de cover staan.
Zoals bijvoorbeeld De Eiffel toren, die had ik zo op de eerste blik niet gezien. Complimenten voor zo'n originele cover!
Romy Bell is terug. En hoe!”, staat op de cover van deze nieuwe thriller van Steven Van Belleghem. Het is het tweede deel met Romy Bell en ik vind het wel jammer dat ik niet eerst Eternal heb gelezen. dat wilde ik wel gaan doen maar o.a door de herfstvakantie van de kinderen is dat niet meer gelukt.
Gelukkig valt De Upgrade ook los te lezen. Het boek speelt zich af in het jaar 2045. Wat ik een extra leuk gegeven vind in dit verhaal, wie weet wat ervan uitkomt in 2045, al hoeven baby's op maat van mij niet, huiveringwekkend vind ik dat. De hyperloop om in 25 minuten van Londen naar Parijs te reizen vind ik wel een fijne ontwikkeling! net als de persoonlijke butler. dat er overal gezichtsherkenning is en totaal geen privacy meer, staat mij wel weer tegen.
Romy Bell werkt bij een internationale organisatie die het ethische kader onderzoekt bij de ontwikkeling van nieuwe medische technologieën. Heden ten dage wordt een baby maken op de natuurlijke manier eerder een uitzondering dan regel en kunnen ouders zelfs een baby op maat in een laboratorium bestellen.Je moet er toch niet aan denken dat dit ooit echt zover komt. Romy Bell komt tijdens het onderzoek naar de ethische problemen op dit vlak op het spoor van virussen op maat.Een virus dat enkel een bepaald deel van de bevolking treft of zelfs één bepaalde persoon. Als er in Parijs een dode valt moet Romy alles op alles zetten om het virus klein te krijgen en de onbekende doelwitten te beschermen.
Spannend en intrigerend om te lezen, de vlotte schrijfstijl en de vele gebeurtenissen zorgen ervoor dat je bijna niet kunt stoppen met lezen. Van het begin tot het einde ook geloofwaardig.
Romy Bell is ook nog eens reuze sympathiek een karakter waar je snel een klik mee hebt.
Aanrader!

Meer recensies van Tiram