Intrigerend verhaal

Tiram 05 december 2023
Hier kom ik nog op terug van Rob van Essen, ik was heel erg benieuwd naar dit boek. Ik had namelijk meerdere boeken van deze auteur gelezen  waaronder De goede zoon  welke ik met heel veel plezier heb gelezen en ik verwacht dus wederom een mooi boek. En het boek stelde zeker niet teleur, wat een origineel en intrigerend verhaal, ik heb ervan genoten!
In het begin en het eind gaat het verhaal over   Rob Hollander  als eeuwige schilder van de hekwerken op de Amsterdamsebrug en de Schellingwouderbrug  Rob vindt dit de perfecte baan.  Mooi gegeven dat de cover zo goed daar bij aansluit.In een ander leven is hij is  een middelmatige journalist voor een noodlijdende tijdschrift.Maar het grootste gedeelte van het verhaal wordt in beslag genomen door zijn avonturen met de tijdmachine,Wat als  je terug mocht in de tijd om iets te veranderen, een fout te herstellen in je verleden, wat zou je dan kiezen? Zeggenschap hebben over je lot. Het overkomt Rob, door in een oude hangar in een uithoek van Schiphol en daar in een wc-achtig hokje te stappen gaat hij terug in de tijd.Het is toegankelijk geschreven en het geeft een mooi tijdsbeeld van de jaren ’80. Het verhaal bevat ook veel grapjes. Alles is fantastisch in dit boek,  de schrijfstijl, de sfeer, het verhaal, de originaliteit.Je leest het boek in een adem uit. Aanrader!

Meer recensies van Tiram