Voortkabbelend verhaal met te weinig spanning

Tiram 15 mei 2022
Dood op kasteel Brémont, ik vind de cover prachtig en verwacht een soort boek als de Agatha Christie boeken maar dan een moderne versie
Cosy-crime heb ik nog nooit van gehoord en ooknog nooit iets van gelezen, dus ik ben erg benieuwd naar dit genre.
Dood op kasteel Brémont : Als de edelman en documentairemaker Étienne de Brémont de dood vindt na een val uit het raam van het oude, onbewoonde chateau van de familie, gonst het in de stad van de geruchten. Was het een ongeval, een wanhoopsdaad of moord? Onderzoeksrechter Antoine Verlaque vermoedt boos opzet. Wanneer de speurders hun lijst van verdachten aan het inkorten zijn, sterft er weer iemand. Ditmaal is er geen twijfel mogelijk dat het moord betreft. Dat klinkt erg spannend maar daar vind ik verder in het boek niets van terug.Het is een verhaal waarin ergens in het verhaal toevallig iemand is doodgegaan, Misschien hoort dit bij Cosy Crime?
Het valt niet mee om in het verhaal te komen, heel veel personages, de schrijfstijl is niet mijn smaak , zo traag en uitgebreid.en de Franse woorden hadden van mij ook niet gehoeven.
Het is vrij ouderwets en er zit geen vaart in het verhaal. Van sommige personages komen ze over alsof ze veel ouder zijn dan ze werkelijk zijn in het verhaal.
Veel draait om anderen dingen en niet om het mysterie. Het boek schetst een mooi beeld van het leven in de Provence, maar er is veel te veel aandacht voor de terrasjes, restaurants, welke wijn iedereen drinkt, welke maaltijd bij wat hoort etc Het stuk over de uitgebreide sigarenclub-avond van Verlaque bijvoorbeeld is langdradig en het voegt niets toe En wat wordt er veel gerookt in dit verhaal.
Eerlijk gezegd vond ik het boek tegenvallen en ben ik nog niet over uit of ik een volgend deel zou willen lezen. Maar ik vermoed dat het bij dit ene deel blijft Maar misschien is cosy - crime gewoon geen genre wat bij mij past en vinden anderen het boek wel erg mooi.

Meer recensies van Tiram