Niet te heftig, balans geschiedenis, gruwelijkheden en luchtigheid er rondomheen

Venna 14 januari 2022
Een alles omvattend boek. Herinnering geschiedenis die we nooit mogen vergeten. Familieleven tijdens de laatste fase van de oorlog. De honger, het verdriet, het verlies, de onwetendheid van wat gaat komen, de slechte kant van de mensheid. Geschreven vanuit oogpunt zus Anna en broer Maarten vooral. Dan de zoektocht naar haar vermiste broer. Diens maatje in het kamp hebben we dan al leren kennen via Maarten. En dan een verdrietig einde, verdriet verlies te groot maar ook de kant van wie opkrabbelen en doorgaan. En ook wat romantiek en ondanks toch mooi einde. En geweldig fijn voorgelezen door Hymke de Vries. Moet wel zeggen dat ik boeken over de oorlog heb gelezen die meer me ziel raakte. Maar dit was wel een fijn boek, iets luchtiger, balans wat er gebeurd is wat uiteraard verschrikkelijk is, en leven van een familie wat als een roman weg luisterde.

Meer recensies van Venna