Gezellige feelgood ondanks ellende

Venna 18 november 2022
Het boek luistert prettig weg. Goede voorleesstem, te weten Denise Lukkelaer. Een goede verhaallijn, goede personages, nergens langdradig, een enorme fout waarin ook een boodschap uitgehaald kan worden, via politieagent Chris. Vind knap dat Suus ondanks haar eigenaardigheden (gedrag winkel) en stommiteit (reden aanrijding) je toch van haar gaat houden. Mooi hoe ook Emma wordt neergezet. De verschillende emoties van haar vriendinnen en moeder die boos zijn, zijzelf de transformatie, inzicht (van boos naar iemand niet meer kwalijk nemen, het is zoals het is oftewel het laatste gesprek met Suus). Verhaal was compleet voor mij door de makkelijk te volgen geheel. Gemakkelijk onthouden van de personages, niet een wirwar aan namen. Een goede lading feelgood want Suus zet iets op gang qua ontwikkeling wat veel opbrengt, zoals zien van vrienden, doen wat je leuk vindt, loslaten van schuldgevoel, een slechte date, een good guy, romantiek. Ook vind ik fijn dat het allemaal herkenbaar is en iets laat zien wat gebeurd, kan gebeuren met drank op achter het stuur. En dan belicht vanuit dader en slachtoffers, want naast Emma zijn ook haar vriendinnen en moeder slachtoffer. De cover en kafttekst waren voor mij goed want die gaven mij genoeg prikkels om dit verhaal te gaan luisteren. Al met al een goed debuut wat vraagt naar meer.

Meer recensies van Venna