Indrukwekkend, pageturner, bijzonder

Venna 03 oktober 2022
Een groot verhaal, iedereen wel van gehoord, Dutroux, de vermoorde meisjes, de gruwelijkheden. Ik had gekozen voor de Vlaams ingesproken versie, door Kaat Hellings. Ze las het prettig voor. De gekozen schrijfwijze was prettig. Veel werd uitgelegd, verduidelijkt met delen uit brieven die ze schreef in gevangenschap aan haar moeder. Knap dat ze zonder de echte gruwelijkheden te omschrijven toch zo de gevoelige snaar raakt. De pijn, de verbazing, het verdriet. Alles lijkt nu erg zielig maar dat is niet. Sabine blijkt uit haar verhaal een ongelooflijk sterk meisje destijds en een sterke vrouw nu. Bewonderingswaardig. Erg jammer dat na haar vrijlating ze nog lange tijd heeft geworsteld, want je leven na zoiets is niet gelijk zoals het ervoor was. De angst van haar ouders, moeder, de media. De nasleep van het langdurige proces. De boosheid die je ook voelt. Waaronder na bevrijding Dutroux bedanken, nog volledig in onwetendheid dat ze geloofde in zijn façade.

Meer recensies van Venna