Herkenbaar voor dit dikkertje

Wendy Hogendoorn 13 augustus 2021
Heftig herkenbaar boek.
Het boek heeft me op veel momenten een traan doen laten. Het had net zo goed over mij kunnen gaan (op haar vader en moeder na dan)
Alle dingen die zij benoemd in haar boek betreffende de vraag 'zou je dat nou wel doen?', tot 'ben je zwanger?', heb ik in de loop der jaren naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Ook de verwijtende en keurende blikken herken ik.
Helaas werd het mij nu toch weer duidelijk, dat ik nog steeds een eetgestoorde relatie heb met eten, niet eten, afvallen, sporten. En soms schijt hebben aan de wereld.
Het is pijnlijk om te lezen (in mijn geval horen, want luisterboek) dat het overal is en vooral ook zorgprofessionals zich 'verlagen' tot dezelfde dingen. Wellicht onbedoeld.
Als je wil weten hoe wij dikkerds door de wereld worden gezien en hoe we dat vaak weglachen enzovoorts, lees of luister dit boek. En probeer je je in te denken, dat jij op dat moment even het dikkertje bent....

Meer recensies van Wendy Hogendoorn