We werden helemaal voorbereid op de nieuwe DAN BROWN. Al weken zorgde LS Amsterdam voor een ware hype. Helaas is heeft Dan Brown deze voorbereiding niet geheel waar gemaakt. Inferno mist de spanning die je zoekt in een thriller.

Robert Langdon lijkt wel een James Bond, alweer een mooie, eigenzinnige dame (Sienna Brooks) gaat hem helpen met een speurtocht langs de kunst van Dante’s Inferno. In een snel ontwikkeld verhaal maakt Robert Langdon het onmogelijke waar. Je wil doorlezen, hier zorgt Dan Brown voor. De wijze van vertellen en het gevoel van Florence komt helemaal naar voren. Hier is Dan Brown een kei in en in Inferno is hij hier weer ingeslaagd.

Er wordt mooi naar een plot gewerkt, die wel tegen valt. Jammer hier was meer mee te doen. Het is een prettig te lezen boek, wat helaas niet aan zijn hoge verwachtingen voldaan heeft.

Meer recensies van Wendy van Lierop