Spannend tot de laatste bladzijde

Wendy Vander Made 05 december 2021
Voor Thrillerlezers mocht ik Undercover 2 Ramkraak lezen. Geschreven door Hugo Luijten.
Met hoge verwachtingen begon ik aan dit boek. Het eerste boek, "undercover Alles of niks" smaakte immers naar meer.

De cover is lichtelijk teleurstellend. Een silhouet van een man met een geweer in zijn handen. De achtergrond voegt weinig toe aan het geheel. Het straalt niet de spanning uit welke het boek van binnen wel heeft. Dit is jammer omdat het op deze manier niet uitnodigt tot oppakken en lezen. En dat zou het wel moeten doen.

Een nieuwe case met "dun Bob". In eerste instantie wordt hij, tegen zijn zin in, ingezet als contactcoordinator, als adviseur van de collega undercover. Maar al snel blijkt de undercover te zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Er worden geweldadige ramkramen gepleegd en noodgedwongen kruipt Bob in de huid van undercover. Al snel ontmoet hij een oude bekende. En dan start de race tegen de klok, want Bob wordt persoonlijk voor het blok gezet.

De personages worden beschreven zoals we van Hugo gewend zijn. Levendig en beeldend. De personages komen tot leven. Ze krijgen een gezicht en als lezer leer je ze echt kennen.
Bob wordt neergezet zoals we hem kennen. Een eigenwijze vloekende tierende undercover die onrustig wordt wanneer hij thuis bij zijn vrouw en kinderen moet zitten.

Door het gehele verhaal verweven zit een flinke dosis heerlijke humor. Hugo kan aan een spannende thriller een komisch tintje geven.
Precies dusdanig gedoseerd dat het niet te veel op de voorgrond treedt, maar zeker aanwezig is en voor de nodige (glim) lach zorgt tijdens het lezen van dit boek. Klasse!

Een pakkende verhaallijn waarin de spanning goed wordt vastgehouden en waarin toegewerkt wordt naar een hoogtepunt. In tegenstelling tot het eerste boek zijn in Ramkraak wel rustmomentjes ingebouwd wat maakt dat het boek heerlijk vlot weg leest en je de tijd krijgt om de nieuwe ontwikkelingen in je op te nemen.

Undercover 2 Ramkraak is een absolute must read. Persoonlijk vind ik hem nog beter als het eerste deel. Ik wacht dan ook met smart op undercover deel 3.
Dus Hugo maak voort!
Ramkraak krijgt van mijn 5 Kraaien.

Meer recensies van Wendy Vander Made