Spannend tot de laatste bladzijde

Wendy Vander Made 24 september 2021
Voor de leesclub van Thrillerlezers mocht ik 'Verdwaalde Ziel' van Sterre Carron lezen. Een nieuwe thriller in de, voor mij bekende, Rani Diaz serie.

Krista is moeder van 3 kinderen, waarvan er 2 jaar geleden een is verdronken. Sinds die tijd kampt ze met hevige psychoses.
Haar man is jaren geleden omgekomen bij een auto ongeluk. Tot grote ergernis van haar kinderen heeft ze nu een relatie met  de Jason.. Hij drinkt met regelmaat een glaasje teveel en heeft een kort lontje.
Het gezin heeft het door dit alles ontzettend zwaar. Alsof dit allemaal nog niet genoeg is wordt het gezin opgeschrikt door een gruwelijke moord.
Aan Rani en haar team de pittige taak om deze zaak op te lossen.
Als ze er tot over hun oren in zitten worden ze tot overmaat van ramp ook nog opgezadeld met de zoektocht naar een vermiste vrouw...

Heerlijk om weer te lezen hoe het Rani, Fien, Bert en de rest van het team vergaat. Ook deze thriller van Sterre is weer vlot geschreven en werkt hierdoor zeer verslavend. Je kunt hem maar moeilijk weg leggen.
De Belgische woorden en de komische noot die doorheen het hele boek  verweven zitten houdt het boek ondanks alle ellende die voorbij komt luchtig.

De personages worden goed neergezet. Allen met een vleugje mysterie over zich heen wat maakt dat je ze als lezer stuk voor stuk gaat verdenken. Sterre snijdt met Verdwaalde ziel het onderwerp psychose aan. Op een zeer realistische manier beschrijft ze hoe dit is voor zowel de persoon die de psychose doormaakt als voor haar omgeving.
De spanning wordt goed opgebouwd en vastgehouden. Bovendien is hij enorm voelbaar. Je leeft mee met de personages en zou er alles voor over hebben om ze weg te kunnen rukken uit de klauwen van de slechterikken. Helaas!
Maar zou het Rani en haar team wel lukken?
Daar kun je naar op 1 manier achter komen.
Lezen!

Sterre, laat Rani niet te lang genieten van haar rust. Creëer maar weer wat nieuwe (serie) moordenaars.
Ik heb genoten van 'Verdwaalde Ziel'.
Het krijgt van mij dan ook 4,5 dik verdiende kraaien.

Meer recensies van Wendy Vander Made