Erg mooi avontuur

WendyBlogt 17 februari 2024
Dit boek heb ik ontvangen als recensie exemplaar. Van Julie Caplin heb ik eerder al Het kleine café in Kopenhagen gelezen, dat vond ik een erg mooi boek en was daar door ook erg benieuwd naar dit verhaal. Het is alweer het vijfde deel van de Romantic Escapes serie. De andere staan ook zeker nog op mijn nog te lezen lijst.

Bij het lezen van de achterflap dacht ik dat het verhaal een groot Below deck gehalte heeft. Ik vind dat een erg leuke serie dus dat komt goed uit. Dit boek is zo'n boek dat je vastpakt en eigenlijk in 1x uit zou willen lezen. De hoofdpersonage van het verhaal is Maddie. Zij gaat werken op een luxejacht op de Adriatische zee, waar het haar taak is om de chique gasten te bedienen. Een ervan blijkt ze te kennen, het is Nick, een broer van haar beste vriendin. Hij gedraagt zich als een echte eikel, maar toch lijkt het dat de vonken er vanaf vliegen als ze bij hem in de buurt is

Je leert Maddie kennen als een vrouw die even niet goed weet wat ze met haar leven wil. Haar grote droom lijkt verder weg dan ooit, maar dan krijgt ze een baan op het luxejacht aangeboden, wat haar nieuwe mogelijkheden biedt. Ze is een zelfstandige hardwerkende vrouw die zeker nog toekomstdromen heeft.

Het is een erg leuk en origineel verhaal wat zich afspeelt op de wateren van Kroatië. Caplin heeft het weer zo fijn geschreven dat je je helemaal bij Maddie op het jacht waant waarbij je de gasten leert kennen. Het omgaan met de rijke en beroemde mensen is voor sommige van hen erg belangrijk en dat biedt mogelijkheden voor anderen. Het leuke aan het verhaal is dat Caplin een zaadje plant en zich daaruit een heel verhaal ontpopt. Er komen leuke en spannende gebeurtenissen voorbij wat ook zeker maakt dat je blijft lezen en denkt te weten hoe het verder gaat. Totdat Caplin er weer een van haar goede plotwendingen erin gooit. Dit maakt dat ze je aandacht heeft tot de laatste pagina.

Het mooie is dat het zo uitgebreid beschreven is dat het een verhaal is wat het ook zeker als film goed zou doen. Je waant je namelijk helemaal in de baai in Kroatië en kan bijna de warmte van de zon voelen. Dit boek is erg leuk om te lezen als je in de vakantiestemming bent, maar met het koude weer onder een dekentje op de bank lekker wegdromen naar Kroatië is natuurlijk ook erg fijn.

Het boek is een aanrader voor iedereen die van leuke romantische verhalen houdt.

Meer recensies van WendyBlogt