Goede serie

whensen1957 06 juni 2022
In een ijshut wordt het lichaam van een jonge vrouw gevonden. Het is Inna Wattrang, werkzaam bij het internationaal mijnbedrijf van Mauro Kellis.
Ze is gemarteld en heeft een wond in haar borst.
Ondertussen is Rebecka Martinsson redelijk hersteld van haar trauma, opgelopen in het voorafgaande boek en werkt al officier van justitie in haar geboortedorp Kurana.
Anna Maria Mella en Sven Erik leiden het onderzoek. Maar Anna vraagt de hulp van Rebecca voor het doorspitten van de financiële zaken rondom het mijnbedrijf.
Dit is alweer het derde boek rond Rebecca Martinson. En hoewel de serie haar naam draagt, vind ik dat Anne Maria en Sven Erik even belangrijk zijn. Pas op het laatst speelt Rebecka een grote rol.
Terwijl Anne Marie en Sven Erik het raadsel rondom de moord ontraadselden, vertelt Asa Larsson het verhaal van Mauro. Hoe hij het van onbemiddelde jongen tot rijke directeur van het mijnbedrijf heeft gebracht. Ook de rol van Inna wordt langzamerhand duidelijk.
Het boek is niet bijster spannend maar het einde maakt alles goed.
Zoals in haar voorgaande boeken weet Asa een bijzondere sfeer in dit boek te creëren met veel aandacht voor taal en het mooie Zweden.
Op naar haar volgende boek!

Meer recensies van whensen1957