Perfecte ingrediënten, uitkomst valt tegen

WillemijnOuss 17 september 2020
Sandrine Destombes woon in Parijs en is eventmanager. ‘De kinderen van het klooster’ is haar tweede boek. Met haar debuut ‘Het dubbele geheim van de familie Lessage’ won ze de beste Franse thriller van 2018. Ze verwerkt sociale kwesties in haar boeken. In dit boek komt een gevaarlijke vrouwenorganisatie aan bod, zij strijden tot het uiterste om hun doel te bereiken.

Bij de gendarmerie van Crest werkt tweede luitenant Benoit. Tijdens een verkeerscontrole houdt hij een auto aan waarbij de bestuurster zich verdacht gedraagt. Op de achterbank zit een kind, Lea, die zegt dat de vrouw haar moeder niet is. De auto gaat er vandoor en krijgt een ongeluk. Het meisje komt in een coma terecht. Als zij ontvoerd wordt uit het ziekenhuis begint de zoektocht naar Lea.

Het karakter van Benoit wordt goed beschreven. Als lezer krijg je veel begrip voor deze jonge, harde werker die er graag bij wil horen. Zijn onzekerheid, zijn beeld van hoe hij zou willen zijn, maken hem een levend karakter die je graag wilt volgen.

De titel van het boek verraad al dat het klooster van het dorp met de verdwijning van Lea te maken heeft, in het begin van het boek is het wachten hier dan ook op. Alle ingredienten voor een goede thriller zijn aanwezig: een klooster, een verward kind wat ontvoerd wordt, sterke personages. De ontknoping van deze elementen valt echter wat tegen. Toch een vermakelijk boek wat lekker weg leest en wat je zeker uit wilt lezen. Voor mij 3 sterren.

Meer recensies van WillemijnOuss