Het spel van de speler

Een roman met een filosofische inslag, die kritisch inspeelt op de problemen die de mens nu en in de nabije toekomst tegemoet zullen treden.

Het boek vertelt het verhaal van "de Speler".
Een mysterieuze man, die door het spelen van een simultaan schaakwedstrijd, diverse mensen laat zien welke problemen er nu en later in de wereld ontstaan.
Het schaakbord wat hij daarbij gebruikt, verbeeldt onze wereld.

Het muziekstuk "Canto Ostinato" speelt een belangrijke rol in het verhaal. Telkens als dit gespeeld wordt, krijgen mensen levensechte visioenen en herinneringen te zien.
Door het spelen van een schaakpartij communiceert hij met het heden en de toekomst, waarbij het beroemde zonneschip 'de Sun Voyager' de koers bepaalt.

Korte hoofdstukken nemen je mee in het verhaal, ook heeft de schrijver een prettige schrijfstijl waardoor het boek voor iedereen toegankelijk én leesbaar is.

'Filosofen zijn op zoek naar wijsheid, die wijsheid wil "de Speler" de lezer geven.'

Ondanks dat het boek buiten mijn comfortzone lag, zorgde de schrijver ervoor dat ik met interesse bleef doorlezen en benieuwd was naar het einde van het verhaal.

Een waarschuwing voor de toekomst, beschreven in een bijzonder boek.
Een boek waarin het spel van de speler wordt gespeeld...

Meer recensies van Wilma de Korte