De mode van de jaren 90 in een prachtig fotoboek

woutvisser3831 01 juni 2023
In 2021-'22 organiseerde het 'Kunstpalast' in het Duitse Düsseldorf een tentoonstelling van foto's over de mode uit de jaren 90 van de vorige eeuw. De opzet van deze tentoonstelling lag bij een wereldberoemd mode-model uit die periode, de Düsseldorfse Clauda Schiffer.

In deze luxe-catalogus passeren schitterende modefoto's van onder meer Mario Testino, Helmut Newton, Peter Lindbergh en Ellen von Unwerth. Met modellen als Naomi Campbell, Kate Moss, Carla Bruni en Cindy Crawford. En uiteraard Claudia Schiffer.

Ook legt Schiffer uit waarom de jaren 90 zo bijzonder waren. Voor het eerst mochten mode-modellen hun eigen ik, hun eigen persoonlijkheid, in een modefoto laten doorschijnen. Om niet te zeggen: op de voorgrond zetten.

Meer recensies van woutvisser3831