Interessant en leerzaam verpakt in een mooi verhaal

Yelle 24 december 2019
Gisteravond, of eigenlijk vannacht, heb ik dit boek van Simone van der Vlugt uitgelezen. Ik had de dwarsligger-versie vorige week meegenomen voor in de trein, maar had in de week die volgde niet echt tijd om te lezen, maar gelukkig heb ik dat de afgelopen 3 dagen dus weer goed kunnen maken.

Ik vond de schrijfstijl van het boek erg prettig. En hoewel ik geschiedenis op zich vaak wel interessant vind, zijn "droge feiten" meestal niet zo aan mij besteed. Maar verpakt in een verhaal als dit, waarin je gebeurtenissen meekrijgt aan de hand van de hoofdpersonen van het boek, weet het me wel erg te boeien. Fijn om zo, vrijwel zonder dat je het doorhebt, toch wat kennis over "ons" verleden op te doen. Ik was trouwens erg verbaasd over wat er zo'n 500 jaar geleden in Naarden is gebeurd. Ik heb een tijd in Bussum gewerkt, en ben ook regelmatig uitgestapt op station Naarden-Bussum, en heb Naarden ook wel bezocht, maar ik had geen idee dat vrijwel de gehele bevolking van Naarden in 1572 zo is vermoord.

Dit boek is echt een aanrader voor wie wel interesse heeft in de geschiedenis, maar het niet erg vindt dat in het verhaal de hoofdpersonen centraal staan.

Meer recensies van Yelle