IJskoude thriller

Yvonne 26 september 2019
Mads Peder Nordbo (1970) is Deens en woont al een aantal jaar in Nuuk, de hoofdstad van Groenland. Hij studeerde literatuur en filosofie en werkt nu op de afdeling Communicatie van het stadhuis van Nuuk. Door zijn werk is hij goed op de hoogte van de politieke en maatschappelijke situatie.

Het boek koude angst is een vervolg van “meisjes zonder huid” ik had het eerste boek nog niet gelezen en ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte toen ik begon in Koude Angst, maar na een paar hoofdstukken te hebben gelezen had ik toch besloten om eerst het boek Meisjes zonder huid te gaan lezen, ik vond dat toch een goede keuze want toen kon ik het verhaal van Koude Angst veel beter volgen.
Met name de hoofdpersonen die er steeds in voor kwamen, moest ik ook wennen aan de namen, maar eenmaal in het verhaal zat ik er zo in.

Het verhaal speelt zich af op Groenland en mede door de beeldende manier van schrijven over de omgeving, de sneeuw, de kou, de uitgestrektheid, de eenzaamheid, wordt je als het ware in het verhaal ingezogen.

Vond het een mooi boek een in zijn soort wat ik nog nooit gelezen heb, omdat het verhaal zich in Groenland afspeelde maakte dit boek juist interessant.

Meer recensies van Yvonne