Mooi boek van een nieuwe serie van Tess Gerritsen

Yvonne 18 maart 2024
De spionne is het eerste deel van een nieuwe serie de Martiniclub. De Martiniclub verwijst naar het groepje bejaarde CIA-agenten die neergestreken zijn in het slaapstadje Purity in Maine. Ze genieten hier van hun pensioen totdat erbij Maggie een lichaam op de oprit word gevonden.

Na haar pensionering als spion van de CIA agent gaat Maggie Bird wonen in het rustige stadje Purity om daar een kippenboerderij te runnen. Op een dag word er een lichaam gevonden op haar oprit. Hiermee begint er een zoektocht vanuit het verleden van Maggie wie er achter deze moord zit en waarom het lichaam op Maggie’s oprit ligt. Samen met oud collega’s van de CIA die net als Maggie met pensioen zijn probeert ze achter de waarheid te komen wie het op haar gemunt kan hebben. Daarvoor moet Maggie terug naar haar verleden als spionne van de CIA.

De hoofdstukken zijn kort en vlot geschreven waardoor het lezen van het boek prettig is. Ik vond het een mooi eerste boek van deze nieuwe serie, misschien kunnen sommige personages beter uitgewerkt worden. Misschien komen we in de andere delen wat meer te weten over de personages van de Martiniclub.

Meer recensies van Yvonne