Zeer aangrijpend boek

Yvonne 28 juli 2019
Op vrijdag 29 september 2017 verdwijnt Anne Faber tijdens een fietstocht in de bossen bij Soest. Familie en vrienden zetten een grootscheepse zoekactie op touw, samen met de politie en het leger. Dertien dagen lang houdt de vermissing heel Nederland in zijn greep.

Dit is een een zeer aangrijpend boek wat niet echt makkelijk leest omdat ik de zoektocht via de media hebt gevolgd. Ik bleef de hoop houden dat ze levend gevonden zou worden helaas weten we hoe de afloop was. De schrijfstijl van Hans Faber (de oom van Anne) is zeer goed geschreven hij verteld in een reconstructie van de gebeurtenissen rondom haar verdwijning en het afloop. Het is best wel heftig boek, we weten immers allemaal dat Anne is verkracht en vermoord. Wat mij erg bij blijft in het boek is de vastberadenheid van de familie en vrienden van Anne om haar levend terug te vinden. Zeker in het eerste deel waar de zoektocht wordt beschreven denk je iedere keer ze komt levend terug (hoewel wel beter weten) blijf je toch hoop houden dat ze levend terug komt.

Meer recensies van Yvonne