Weer een geweldig boek van Anya Niewierra

Yvonne 24 november 2023
Josta Bresse word het slachtoffer van een orgaanroof. Ze gaat op onderzoek uit wie dit heeft gedaan en word zo met haar DDR verleden geconfronteerd. Ze werkte als kunstvervalser bij de Königstein-Gruppe, dat waren kunstvervalsers waar zij in 1988 deel van uitmaakte.
Als de DDR dreigt te vallen wordt de Königstein-Gruppe gearresteerd en gevangen gezet in de gevangenis Hohenschönhausen. Er is een Dossier gemaakt over deze groep maar die is verdwenen en dat is de reden waarom er nu jacht op Josta gemaakt word.
Josta gaat terug naar voormalig DDR om het Dossier terug te vinden.

Ik heb de Camino van Anya Niewierra gelezen en dat was voor mij al een fantastisch boek. Met het boek het Dossier doet ze er een extra schepje bovenop. Vanaf het begin tot het eind bleef ik geboeid lezen tot uiteindelijk tot het spannende plot. Geweldig boek.

Meer recensies van Yvonne