Verrassend boek:

Yvonne 25 augustus 2019
De negentienjarige Vivian Morris wordt in 1940 naar New York gestuurd door haar ouders naar tante Peg. Tante Peg is eigenaar van de Lily Playhouse een theater in Manhattan. Vivian voelt zich gelijk op haar gemak in het theater en werkt achter de schermen als kostuum
ontwerpster voor de acteurs en showgirls van Lily Playhouse tot dat ze een schandaal veroorzaakt die ze nog jaren met zich mee draagt.

Het verhaal begint in april 2010 met een brief van een zekere Angela aan Vivian waarin ze vertelt dat haar moeder is overleden ze eindigt haar brief met de vraag aan Vivian “Vivian nu mijn moeder is overleden vraag ik me af of u in staat bent te vertellen wat u voor mijn vader hebt betekend” ze kan die vraag niet beantwoorden omdat hij die vraag alleen had kunnen beantwoorden. Maar ze kan wel vertellen wat hij voor haar heeft betekend.
Zo begint een hele lange brief aan Angela (heel lang blijft onbekend wie deze Angela nou werkelijk is en wie haar vader is). Ik vond het boek in het begin moeilijk om in te komen vond het een beetje langdradig duren ook duurde het vrij lang voor je bij het schandaal kwam, maar eenmaal daar toen kon ik het boek echt niet meer wegleggen zeker de laatste honderd bladzijdes vond ik echt helemaal geweldig. Zou ik dit boek aanbevelen aan andere ja echt wel ze bouwt het boek echt geweldig op zo heb ik nog nooit een boek gelezen werd er ongeduldig van met zoiets van schiet nu op maar juist door die opbouw vond ik het boek uniek.

Meer recensies van Yvonne