Arda van Daelen 16 augustus 2013
Recensie van het boek de Teruggekeerden van Jason Mott in opdracht van Notjustanybook
Hij studeerde poëzie en literatuur aan de University of North-Carolina
De Teruggekeerden verschijnt op 27 augustus en is zijn debuut
Op een zonnige dag in augustus 1966 verdrinkt de achtjarige Jacob, zoon van Lucille en Harold Hargrave. Bijna 50 jaar later staat hij voor hun deur. Blakend van gezondheid, nog steeds 8 jaar oud.
En Jacob is niet de enige die is teruggekeerd uit de dood. Overal in de wereld duiken Teruggekeerden op, en al gauw zijn het er zo veel dat steeds meer mensen zich bedreigd voelen. Niemand begrijpt waarom het gebeurt, hoe het mogelijk is. Maar één ding is zeker: in de chaos die volgt zal iedereen uiteindelijke een keuze moeten maken
De teruggekeerden worden in kampen opgesloten ,de sfeer is grimmig en geeft de nodige spanningen.
In Arcadia gebeurt dat in een te schoolgebouw waar amper voorzieningen zijn.
Steeds meer mensen komen terug , de overheid staat voor een steeds groter wordend probleem, hoe lang blijft dit doorgaan?
Vreemd is dat er terugkerenden zijn maar lang niet alle overleden mensen komen terug.
De schrijfstijl is prettig om te lezen
Ik vond het een interessant verhaal het idee dat je geliefden en anderen mensen zouden terug keren uit de dood wat zou jij of ik doen als je er over na denk
Ik vond het een knap debuut van Jason Mott

Meer recensies van Arda van Daelen