Geweldig boek dat je persoonlijk raakt

Wow wat komt Lichthemel bij mij binnen en raakt mij diep. Doordat mijn vader in een verzorgingshuis woonde en de laatste weken van zijn leven in ziekenhuis en verpleeghuis was is het net alsof ik zelf in dit boek aanwezig was. Je staat er bij en je kijkt er naar en ja alles wat er wordt verteld is waar. En dan pas zie je goed waar bezuinigingen toe kunnen leiden en waardoor mensen lijden.

Lichthemel is spannend en het einde onvoorspelbaar. Erg goed het plot dat zo simpel maar ozo ingenieus in elkaar zit. Maar ik moest wel wennen aan de stijl, zinnen met weinig woorden, staccato, simpel en doeltreffend. Maar het leest daardoor in heb begin wel wat moeilijker, eenmaal in het boek gestart ervaar je dat later niet meer.

Meer recensies van Charlotte Veltman