Spannende Wolfzomer

Het wordt een hete zomer in Haparanda in Zweden. Agente Hannah Wester doet onderzoek naar de overblijfselen van een mens die in de maaginhoud van een dode wolf zijn gevonden. Het slachtoffer is betrokken bij een mislukte drugsdeal. Ze gaat op zoek naar antwoorden, maar zij is niet de enige.

Ontwikkelingen volgen elkaar in een rap tempo op. Er zijn veel verwikkelingen en het aantal personages breidt zich uit. Geconcentreerd lezen is vereist, een lijstje maken van mensen is altijd handig. Er is veel actie en reactie. Verschillende verhaallijnen lopen kris kras door elkaar. Op gebeurtenissen hebben verschillende mensen een andere kijk, heel bijzonder om deze te lezen. En ook het stadje Haparanda krijgt haar eigen geluid.
Ik heb genoten van Wolfzomer, het begin van een nieuwe trilogie. Rosenfeldt heeft een spannend boek geschreven. Niet alles wordt opgelost, er is nog een aantal losse eindjes, dus is het wachten geblazen op het volgende deel.

Wolfzomer krijgt verdiend 4 sterren van mij.

Met dank aan uitgeverij Cargo en de Cargo –leesclub

Meer recensies van Charlotte Veltman