Aanrader

In ‘Ik vergeet je niet’ wordt Maddy verliefd op Frenkie. Maar Frenkie was het vriendje van haar overleden zus Elise. Durft ze een relatie aan te gaan?

King beschrijft op unieke wijze het leven van Maddy. Haar relatie met haar ouders is moeilijk. Elise was het lievelingetje en het ouderlijk huis is een ode aan haar. Maar het perfecte leven van Elise blijkt toch ingewikkelder te zijn als Maddy de dagboeken van haar zus van haar moeder krijgt en leest. Beetje bij beetje worden er zaken ontrafeld en krijg je een grote inkijk in het leven van Maddy. Hoe een en ander zich ontwikkelt moet je zelf lezen…..

King heeft een vlotte schrijfstijl. Vanaf het begin boeien de belevenissen van Maddy en je leert haar meer en meer kennen. Ze heeft veel aandacht voor detail. King schenkt aandacht aan het schoonheidsideaal dat vooral welig tiert onder jonge meiden en vrouwen. Ze is gegroeid als auteur, en ‘Ik vergeet je niet’ is een aanrader.

Meer recensies van Charlotte Veltman