Donald Nolet is voor zijn nieuwste boek ‘Hoek’ in de wereld van het kickboksen gedoken. Zijn fascinatie voor deze sport is overduidelijk. Met precisie en kennis van zaken brengt hij deze voor mij totaal onbekende wereld tot leven.
De hoofdrol is weggelegd voor Alexnader Holman, Hoek genoemd. Hij is de baas van Bushi gym, een old fashioned sportschool. Zijn beste vriend is André Krook, een grote speler in het misdadige circuit, de onderwereld. Hoek doet zaken met hem. Maar hij wordt ouder, en de wereld verandert, ook de onderwereld. Daar is ineens zijn dochter Hannah, die na jaren haar vader wil leren kennen. En Ali die zijn sportwereld binnenwandelt, een groot talent. Je voelt de verandering bij Hoek. Maar niet alles kan je zomaar achter laten.
Nolet is een meester in het uitleggen en vertellen. Zijn schrijfwijze is nuchter, zakelijk, met hier en daar een poëtische uitspraak. ‘Hoek’ leest gemakkelijk en je schiet er zo doorheen, oftewel in een sneltreinvaart ga je er doorheen. ‘Hoek’ is niet zo spannend, maar het einde is verrassend met een bijzonder plot.

Reacties op: Nieuwe wereld

Hoek - Donald Nolet