Tegenvaller

17 augustus 2015
Margo, vrouwelijke hoofdpersoon, die ervandoor gaat, Q (Quentin) mannelijke hoofdpersoon, die haar gaat zoeken en dat met als achtergrond een Amerikaanse high-school. Margo verdwijnt en Q(uentin) met z’n vrienden Ben en Radar gaan haar zoeken. De aanwijzingen die ze heeft achtergelaten, wijzen erop dat ze gevlucht is naar een ‘paper town’, dit verklaart gelijk de titel van het boek. "Je gaat naar de papieren steden. En je komt nooit meer terug."

Paper Town, een plaats die alleen op de kaart bestaat. Agloe ontstond als een papieren stad die was bedacht als bescherming tegen schending van het copyright. Iemand bouwde daar een benzinestation en dat was Agloe, een cartografische wereld.

Niet altijd boeiend, soms langdradig, omdat ik dit boek als recensie-exemplaar had gekregen werd het bijna een verplichting om dit boek uit te lezen. Er zit spanning in, humor, filosofische gedachten. Het taalgebruik, van Q’s ouders (beiden therapeut) is hilarisch: "Zijn retorische beschuldigingen van passieve agressie niet impliciet passief-agressief". Ook hoe ze met hun zoon omgaan is vrij bijzonder!

Dit is voor mij een tegenvaller. Ik denk dan ook dat de verfilming mij beter zal bevallen dan het boek.

Meer recensies van