Spannend en actueel.

Detty 30 maart 2017
Het Brussel syndroom.
Het verhaal gaat over een interessant onderwerp en is reuze spannend en actueel. Zes Eurocommissarissen worden gelijktijdig ontvoerd. Een Europa journaliste een Britse toponderhandelaar en de net benoemde president van de Europese unie. Ze krijgen via de mail een ultimatum opgelegd. Gelijktijdig krijgen ze een mailtje op een e-mail adres dat maar heel weinig mensen kennen en de afzender is een postbusnummer in Brussel. De ontvoerders zorgen er voor dat de drie door het uitvoeren van opdrachten tot een oplossing moeten komen. Terwijl zij de publieke opinie proberen te beïnvloeden door via de media allerlei zaken aan het licht te brengen zodat er onrust en twijfel wordt gezaaid. En men gaat denken dat de "Brexit" een onderdeel is van een ontwrichtend plan. Het speelt zich allemaal af in Brussel en het geeft je, volgens mi,j een goed beeld van hoe het reilt en zeilt in Brussel. Puntje van kritiek is wel dat ik het enigszins verwarrend vond dat elk hoofdstuk iets verteld over een andere persoon. Vooral in het begin is dat een beetje lastig en moet je met aandacht lezen maar als je de personages een beetje kent is het wel van toegevoegde waarde. Het boek heb ik dan ook met plezier gelezen en voor mijn gevoel heb ik een mooi inkijkje gekregen van het reilen en zeilen in Brussel en hoe door het bespelen van de publieke opinie heel veel in twijfel kan worden getrokken. Verder is het spannend en wil je verder blijven lezen. Vond het dan ook jammer dat het boek uit was.

Meer recensies van Detty