Waar is die Zevende Hemel van Josefien?

Francisca den Otter 12 februari 2019
Josefien Boterenbrood (nicht van Eva Boterenbrood uit De Franse Slag) verhuist met haar dochtertje Penny terug naar Nederland na het mislukken van haar huwelijk. Ze is vastbesloten om in Den Haag een vegan patisserie te beginnen. Voor de dubbele bruiloft van haar nicht Eva en neef Tom gaat ze twee prachtige bruidstaarten maken. De taarten worden in detail beschreven en doordat ik regelmatig samen met mijn dochter taarten-maak-filmpjes op YouTube kijk kan ik me er ook een prima voorstelling van maken.

Een jaar of wat geleden at ik ooit eens een vegan taart die mijn vegan collega trakteerde maar die smaakte absoluut niet. Deze week trakteerde hij weer en ditmaal was de vegan taart een geweldig succes, iedereen ging in de middag dan ook voor een tweede punt! Hij liet weten waar hij de taart gekocht had, het tentje had zomaar Josefiens Zevende hemel kunnen zijn.

Josefien heeft een drietal ontmoetingen met een zeer knappe Engelsman, Luke Lovegrow (wat een geweldige achternaam). De eerste in Londen en de andere twee in Den Haag. De auteur is gek op dit soort toevalligheden want ook in ‘De Franse Slag’ kwamen deze voor. In elk geval is Josefien meer onder de indruk van deze Luke dan ze in eerste instantie wil toegeven. En ook Luke is danig onder de indruk van Josefien die hij liefkozend Josy noemt.

Josefien heeft wel wat weg van haar nicht Eva, want wat Eva kan doet Josefien ook, verder in detail zal ik niet treden want dan spoiler ik.

Josefien en Luke worden een stel, je weet dat dat gaat gebeuren, maar hoe en wat er allemaal gebeurt, is weer heerlijk beschreven door Renée! Ik heb genoten van dit boek en ben erg benieuwd wat deel drie te zijner tijd voor ons in petto heeft!

Meer recensies van Francisca den Otter