Moeilijke moeder Hannah, moeilijke dochter Elly.

Simon de Fietser 23 december 2015
De relatie tussen Elly Weinberg en haar moeder Hannah is zeer desastreus. Elly ontvangt weinig liefde en veel kritiek van haar moeder en slaagt er daardoor niet in dichterbij haar moeder te komen. Ook niet als ze later haar eigen leven gaat leiden. Je wordt er droevig van als je leest en beseft dat een moeder haar dochter zo kan afbranden.
Ik vraag me af of een schrijver, in dit geval Barbara Stoeltie, zoiets kan beschrijven zonder zelf iets dergelijks te hebben meegemaakt. Als dat toch zo is: knap!
Mijn waardering is 3 en niet 4 sterren, omdat het boek voor mij nogal doodbloedt. Opeens is het afgelopen, terwijl ik nog een onverwachte wending verwachtte. Maar die komt niet.

Meer recensies van Simon de Fietser