Wat we ons herinneren uit onze jeugd zullen we ons altijd herinneren -blijvende geesten, in ons geheugen gegrift, onuitwisbaar, ingeprent, eeuwig zichtbaar

Zeer, zeer goed. Toch kan ik Christian Deterink ook begrijpen. Soms komt zijn vertelstijl langdradig over. Ik had ook dat gevoel toen het verhaal zich verplaatste naar New York. Heel die beschrijving van zijn eerste bezoek. Toen verdween ook de spanning in het verhaal. Maar werd na zijn tweede bezoek aan New York, de spanning terug opgedreven. Ook de rechtsgang na de moord is mooi weergegeven. Ik dacht toen aan John Grisham. Ook een meester in rechtbankthrillers.
Het einde van het verhaal is ook geweldig.
Citaat: Er zijn lessen te leren in het leven. Je kunt iets proberen en ervan leren. Als je een lesje twee keer moet leren, is dat niets meer of minder dan een teken dat je oerdom bent.

Meer recensies van hugo van der wildt