Lekkere vakantiethriller

Juul 27 juni 2019
Door een ongeluk van haar zus Christine wordt Jacky gedwongen terug te keren naar de stad van haar jeugd. Een stad waar ze liever niet terugkomt.

Eenmaal in Nice wordt Jacky direct geconfronteerd met de donkere kant van Nice. Het is het begin van een aantal nare gebeurtenissen. En wat hebben die te maken met de val van haar zus? Hoe dichter ze bij de waarheid komt, hoe gevaarlijker het voor haar wordt.

De boeken van Kiki zijn heerlijke boeken om te lezen, zeker als tussendoortje. Ik bedoel hiermee dat het lekker wegleest en je iets minder hoeft na te denken. Maar dus zeker niet dat het een niemendalletje is. Eerlijk gezegd vind ik dit één van de beste van Kiki. Het plot is niet wereldschokkend, maar de spanning wordt goed opgevoerd. Stapje voor stapje komt het tot de onvermijdelijke climax.

Natuurlijk zit er over dit boek een sausje van romantiek. Subtiel, niet afleidend en net genoeg om tegenwicht te bieden aan de thriller.

Voor in de vakantiekoffer is dit zeker een aanrader! En daarvoor hoef je niet eens naar Frankrijk, aan de rand van een Nederlands zwembad zal hij het ook prima doen. Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul