Mama slaapt

10 september 2017
Sinds kort heb ik weer een abonnement bij de bibliotheek. Ik lees nu ook weer fysieke boeken in plaats van allemaal maar e-books. 'Mama slaapt' was het eerste echte boek dat ik weer heb uitgelezen sinds een lange tijd. Ik heb dit boek maar 3 sterren gegeven doordat het echt heel erg voorspelbaar was allemaal. Het begint met een man, Jasper, die aangifte komt doen van vermissing van zijn vrouw. Ze zou zijn vertrokken zonder hun driejarig zoontje mee te nemen. Hij kwam beneden nadat hij had geslapen vanuit zijn nachtdienst en ze was nergens meer te vinden. Zijn zoontje was wel beneden aan het spelen, maar nadat hij overal zijn vrouw had gevonden kon hij niks anders doen dan naar de politie gaan. De politie kan alleen nog weinig voor hem doen. Bij een vermissing van een volwassen persoon wordt niet direct actie ondernomen. Vervolgens wordt je meegenomen in de tijd die daarop volgt. Zou Ellen nog gevonden worden? Ik schreef al dat het boek vrij voorspelbaar is de schrijfstijl is vrij gemakkelijk en je kunt erdoorheen vliegen. Wanneer je de personages leert kennen is dit deels vrij oppervlakkig terwijl er in het verleden vrij heftige dingen zijn gebeurd. Er had dus naar mijn mening best wat meer in kunnen zitten zodat je de personages (nog) beter kan leren kennen.

Meer recensies van