Een vat vol wijsheid waar ieder mens profijt kan hebben

Mary 12 december 2017
Mathatma Gandhi, grote inspirator samen met Maarten Luther King en Nelson Mandela sinds de jaren 80 van de vorige eeuw. Hier past voor mij Malala sinds een paar jaar ook bij. HET BOEK VAN WIJSHEID, geschreven door Gandhi zijn kleinzoon Arun, heeft een groep lezers geïnspireerd om samen met alle lessen aan de slag te gaan. Dat maakt dit boek nog mooier dan het al is. In dit boek leren we vader en grootvader Bapuji ( Mahatma Gandhi ) kennen en dat is bijzonder boeiend. Het boek is vandaag de dag actueler dan ooit. Mensen als Gandhi houden ons een spiegel voor en laten zien dat geweldloosheid meer is dan geen wapens gebruiken. Geweldloosheid is ook gelijkheid voor ieder mens als het gaat om voeding, onderdak en onderwijs. Ik kan dit boek van harte aanbevelen!

Meer recensies van Mary