Perfect einde.

ninisbooks 04 juli 2019
5 ⭐ Een perfect einde voor een perfecte serie.

Ik heb dit boek in één keer uitgelezen. Ik vond het geweldig om te zien hoeveel Alina is veranderd in drie boeken, maar ook Mal, Zoya, Nikolai en meer. Dit is iets wat een serie echt goed maakt in mijn ogen - character development.

The Darkling is waarschijnlijk ook een van mijn favoriete slechteriken geworden. Bardugo heeft hem perfect geschreven, waardoor hij geen typische bad guy is, maar juist eentje die morally grey is en het goede wilt doen. Toen ik bij het einde van het boek aankwam, kon ik alleen maar denken 'Ja, natuurlijk. Zo moest het eindigen, waarom heb ik daar niet eerder aangedacht?' Het was gewoon zo logisch.

Ik dacht ook niet dat ik deze groep personages leuk kon vinden, maar elk was geweldig geschreven en kreeg een speciaal plekje in mijn hart. De opbouw van het verhaal was perfect en in dit boek realiseerde ik me hoeveel ik van deze wereld ben gaan houden en ook nog niet klaar was om hem los te laten. Ik kan dus niet wachten om te beginnen aan Six of Crows.

Ketterdam here I come.

Meer recensies van ninisbooks