Een verhaal wat je niet los laat

Renate 11 juli 2018 Hebban Team
Chaos van Elsbeth de Jager is een boek, wat anders is dan andere feelgood boeken, zo gaat het over Lara die al heel lang een relatie heeft met Rutger, maar de relatie loopt niet zo lekker, wat Lara dan weer onzeker maakt, omdat ze goed wil nadenken, gaat ze een weekendje weg naar Texel, waar ze Marius ontmoet, samen kunnen ze het heel goed vinden, ze vind ook echt een klankbord in Marius. Marius laat haar weer haar zelf zijn.
Eenmaal thuis kiest ze voor haarzelf.

De personages van Elsbeth zijn herkenbaar, zo kun je echt meevoelen met Lara de pijn die ze voelt, de angst, doordat ze in een relatie zit die niet lekker loopt, Hoe moeilijk het ook is om weer andere te vertrouwen, dat is heel mooi neergezet door Elsbeth.
Zo heeft Lara ook leuke vriendinnen, die ook jouw vriendinnen zouden kunnen zijn, ze doen echt alles voor haar, maar hebben ook moeite met wat ze nu moeten met Rutger, en dat is voor ons allemaal ook lastig.

De schrijfstijl is fijn, de hoofdstukken niet erg lang, taalgebruik niet moeilijk, maar het is wel zo geschreven dat het je blijft boeien, maar dat je ook moeilijk het verhaal los kan laten, omdat je wil weten hoe het met Lara gaat, want je voelt echt met haar mee.

Dit is echt een boek wat een groot publiek moet hebben, omdat het ook aandacht geeft aan iets wat wij vaak nog een taboe vinden, namelijk dat je relatie stukloopt omdat de ander verliefd wordt of misschien altijd al verliefd was op iemand van zijn eigen geslacht.
Vooral wat dat doet met degene die in dit geval is bedrogen. Iets waar je natuurlijk nooit bij stil staat., daarom is het goed dat nu dit boek er is.

Dit is een feelgood met een belangrijke boodschap, een verhaal van liefde en hoop

Meer recensies van Renate