Joelle Charbonneau weet een moeilijk onderwerp onder de aandacht te brengen.

Saskia 11 april 2016

Met De test, De Studie en Het examen zet Joelle Charbonneau een sterk fundament voor toekomstige boeken. Het was wel even wachten op een volgende vertaling maar met Nodig is die daar dan.

In Nodig spring je van de enen karakter naar het andere. Hierdoor krijg je een duidelijk beeld van veel karakters misschien van wat veel karakters, waardoor het verhaal wat traag op gang komt. Het meest is Kaylee aan het woord. Eén van de weinige personen in het boek die goed het verschil wist van willen en nodig hebben. Wat willen we toch veel in deze consumptiemaatschappij.

Joelle Charbonneau weet een moeilijk onderwerp onder de aandacht te brengen en zet de lezer aan het denken. Wat wil ik en wat heb ik nodig en vooral wat heb je er voor over om iets in je bezit te krijgen wat je wil en waartoe ben je in staat als je iets echt nodig hebt.

Doordat er allemaal verschillende personages aan het woord zijn wordt de lezer aangezet tot denken. Wat heb jij Nodig?

Als dit het doel van Joelle Charbonneau was dan is ze hier zeker in geslaagd. In dit spannende makkelijk te lezen verhaal. Het is jammer dat er vele vragen over blijven na het lezen. Die helaas te veel verklappen om hier neer te zetten. Voor iedereen dit dagelijks veel tijd besteed aan sociale media is dit een echte aanrader.

Want

Willen:
een verlangen om iets te bezitten of te doen;
een wens.
Nodig hebben:
iets essentieels wat vereist is,
omdat je er niet zonder kunt leven.

Meer recensies van Saskia