deel twee maar zeker geen vervolg.

Saskia 17 december 2015
In dit tweede deel, met andere hoofdpersonen, in de serie 'Love Story' waarin meisjes hun 'grote liefde' ontmoeten op de gewoonste plaatsen. Eva (ik-figuur) komt na de zomervakantie in een andere klas dan haar vriendinnengroepje. In eerste instantie vindt ze dat vreselijk maar langzamerhand ontdekt ze dat de nieuwe klasgenoten leuker zijn dan haar oude vriendinnen, die haar al snel laten vallen. Zelfs de norse, chagerijnige zittenblijver Simon, naast wie ze noodgedwongen zit tijdens de meeste lessen, blijkt uiteindelijk mee te vallen. Eva komt er achter dat Simon meer is dan zijn bos met krullen. Het is niet alleen een zoetsappig verhaal over liefde, maar ook de scheiding van Simons ouders komt ruim aanbod. Met de vragen tussendoor kan je er ook achter komen of er momenteel iemand is die jou leuk vind. Helaas is het geheel wat voorspelbaar voor de oudere lezer. Zoals:
'Hoe krijg je zijn telefoonnummer? Maak een leuke foto waar hij opstaat. Laat hem het resultaat zien, en bied aan om de foto ook naar hem door te sturen.'

Wel heb ik erg genoten van de stukjes die gaan over Eva en haar zusje Marloes. Wat zou het fijn zijn als alle zussen zo met elkaar om zouden gaan.

Als je Love story deel 1 goed vond dan vind je dit waarschijnlijk ook top.

Meer recensies van Saskia