26 augustus 2013
Via via kwam ik terecht bij notjustanybook en hun leesclub en zag ik dat ze nog pre-readers zochten voor "De Teruggekeerden" van Jason Mott. Ik schreef me dan ook gelijk in!

Het thema sprak me meteen aan, mensen die terugkomen uit de dood. Het deed me denken aan 'Dodenwake' van Stephen King, waar ik meer dan van genoten heb. Ik was meteen nieuwsgierig naar Jason Mott zijn visie/verhaal over dit thema.

Nadat ik de lovende woorden op de kaft las, begon ik vol goeie moed in het boek, denkende dat ik het pareltje van 2013 in handen had. Helaas voor mij is het, zoals de meeste 'hypes', nogal overroepen ... Het concept is redelijk uniek en Jason Mott heeft duidelijk een visie, maar hij legt bijna niets uit. Waar komen ze vandaan? Waarom keren ze terug uit de dood? Waarom verdwijnen ze plotseling terug? Ik snap dat het de bedoeling is om samen met de personages in het boek een antwoord te achterhalen, maar naar het einde toe staan we imo nog geen stap verder! En dat vind ik nu juist zo teleurstellend ... Het verhaal is verre van af. Ik heb natuurlijk begrepen dat dit boek het begin is van een reeks (ook op tv, zie : http://www.youtube.com/watch?v=RGtNrz...), maar het boeit me net niet genoeg om enthousiast te zitten wachten op een vervolg ... De personages hadden voller mogen zijn, ook al snap ik de acties van één ieder van hun. Wie weet hoe ik zou reageren? Toch heb ik het gevoel dat er te weinig opbouw is, te weinig spanning. Het verhaal kabbelt maar wat verder ... Zeer jammer!

Kortom, het idee was er bij Jason Mott, maar de uitvoering is niet echt geslaagd voor mij. Ik ben dankbaar dat ik het mocht pre-readen en raad iedereen aan die getriggerd wordt door de inhoud om het te lezen.

Ik geef het daarom een mooie 2 sterren.

Meer recensies van