Op straffe des doods

31 oktober 2015
Het boek gaat over Harry Svenson een voormalig journalist die besluit zijn carrière een andere wending te geven. Hij wil op langere termijn een restaurant beginnen. Na een mislukte date keert hij terug naar zijn hotel. Daar merkt hij dat op dat in de tegenoverliggende kamer de hoteldeur op een kier staat. Zijn nieuwsgierige aard wint en hij gaat een kijkje nemen daar ontdekt hij een dode vrouw naast een bekende artiest. Hij besluit zich te verdiepen in de moord en zelf op onderzoek uit te gaan. Niet veel later gebeuren er nog moorden.

Over de cover kan ik zeggen dat het nogal een lelijke cover is en saai. De auteur was me nog niet bekend omdat dit boek het debuut is van Mats Olsson maar ik had wel een spannend boek verwacht. Helaas is dit boek me tegen gevallen. Vond de zinnen soms erg lang en heel erg storend. Ook het verhaal kon me niet echt interesseren en ik heb erg weinig leesplezier aan het boek beleefd helaas. Halverwege het boek was het boek iets fijner om te lezen omdat de schrijfstijl iets beter werd en ik er sneller doorheen kon lezen zodat ik sneller bij het einde kon geraken om er eerlijk gezegd vanaf te zijn. Ook vind ik het boek niet erg geloofwaardig een journalist die zomaar op eigen houtje van alles kan doen zonder de politie echt te betrekken is niet erg geloofwaardig. Ook het straffen deed me meer denken dat de auteur een stuk vijftig tinten grijs heeft willen gebruiken in zijn thriller om een publiek aan te trekken maar vond het niet zo origineel. De plot vond ik zeer slecht uitgewerkt en in de personages kon ik me helemaal niet verplaatsen. Ik ben zeker niet van plan nog een boek van deze auteur te gaan lezen.

Heb toch maar gekozen voor 1 ster want ik vond het echt niet leuk om te lezen.

Meer recensies van