Zielsverwanten

13 juni 2015
De cover oogt wat mysteries want men ziet een persoon met zijn handen op zijn hoofd. Hij of zij lijkt verslagen en daar begin ik me dus al af te vragen waarom. Het is een gebruikelijke cover van de wat oudere Loes den Hollander boeken.

Het verhaal gaat over John Koopman die een eetcafé heeft en moet voorkomen voor de rechtbank. John wordt veroordeeld tot een taakstraf en hij moet deze uitvoeren in een rusthuis. In dit rusthuis is Ageeth Vos directeur. Beide raken betrokken in iets wat ze niet in de hand hebben want iemand heeft het op Ageeth voorzien. Hij wil haar krijgen en deinst nergens voor terug.

Dit is niet mijn eerste Loes den Hollander boek en ze schrijft heel goed maar in deze ontbrak in mijn ogen wat de spanning maar niettemin heb ik het boek met veel plezier gelezen. Pas op het einde werd het spannend ongeveer de laatste vijftig pagina’s. De elementen voor een thriller zitten er wel in moord maar de spanning bouwt zich niet echt op. En als het spannend is gaat het eigenlijk wat te snel naar de ontknoping in mijn ogen. Desniettemin kon ik me wel goed in de hoofdpersonages verplaatsen en met hun meeleven. Maar het leek toch iets meer op een roman dan een thriller maar zoals ik al eerder zei heb ik er wel leesplezier aan gehad.

Meer recensies van