Het oor van Malchus

25 november 2015
Het boek gaat over een katholieke beweging die dreigt met terreuraanslagen om iedereen te verplichten Katholiek te worden. Maar het boek begint met Berthe een Française die naakt wordt teruggevonden door de politie weliswaar levend. Ze kan zich niet meer herinneren hoe het komt dat ze naakt werd teruggevonden en met deze gebeurtenis begint het boek dan echt.

De cover is maar saai en rustig in tegenstelling tot zijn andere covers vind ik. De verwachtingen van het boek lagen heel erg hoog omdat ik alle boeken buiten het debuut van de auteur heb gelezen.

Het thema radicale geloofsbeweging die dreigt met terreuraanslagen is een hedendaags thema. Wel chapeau dat men hier heeft gekozen voor een katholieke beweging. Het thema van het boek vond ik dan ook wel heel erg goed gekozen. De hoofdpersonages zijn natuurlijk in alle boeken bijna hetzelfde daardoor kun je ze beter in volgorde lezen om een beter beeld te krijgen van de voorgeschiedenis van hun. Nu moet ik zeggen dat ik in dit boek wel zo het een en ander heb gemist de spanning was niet zo groot als in zijn andere boeken vond ik maar er was voldoende spanning dat wel. Maar anders lees ik een Aspe in een ruk uit en dat was nu toch niet het geval. Toch heb ik ondanks de mindere spanning wel leesplezier beleefd aan het boek maar het einde had ik mijn ogen wel wat beter afgewerkt kunnen worden. Toen ik het boek dicht deed zat ik toch met een gevoel van was dit het. Hij had dit beter kunnen uitwerken. Aspe heeft een fijne schrijfstijl vind ik waardoor het boek vlot leest. Ik hoop dat de volgende Aspe toch weer wat beter is dan deze want dit was de minste tot nu toe.

Meer recensies van