Een mysterieus zoektocht naar de waarheid

sunaina ramsamoedj 03 januari 2018

Marieke Nijkamp is een Nederlandse schrijfster, die geboren is in Zwolle.
Begin 2016 verscheen haar debuutroman 54-minuten ( This is where it ends). Er werden meer dan 100.000 exemplaren verkocht. Het boek stond ook meer dan een jaar in de bestsellerlijst van de New York times.
Nu is Nijkamp weer gekomen met een pracht van een mysterieus boek, genaamd ''Voor ik je loslaat''.
Vanaf het begin van het boek is er al duidelijk dat er iets niet klopt in het dorpje Lost Creek. Door de schrijfstijl van Marieke, wordt je door het eerste hoofdstuk meegezeild in het verhaal.
De cover van het boek geeft een perfect beeld weer, waar het verhaal overdraait. Kyra's dood, drijvend onder het ijs.
In het boek neemt marieke je mee in Corey's zoektocht naar antwoorden en het ontrafelen van de Lost Creek geheimen. Waarom doen de mensen in het dorpje alsof Corey een buitenstaander is?
Corey heeft haar hele leven in het dorpje Lost Creek gewoond en was zeven maanden weggeweest.

Door het verhaal heen neemt Marieke je mee in een reis door en naar het verleden. Er worden prachtige momenten weergegeven tussen Corey en Kyra die herbeleefd worden. De vriendschap was zo hecht tussen hun tweeën.
Verder wordt de spanning in het boek redelijk snel opgebouwd. Al snel krijg je vermoedens over wat er gebeurd kan zijn. Het is een vlot boek, waar je snel doorheen leest en het boek is moeilijk weg te leggen.

Meer recensies van sunaina ramsamoedj