Alles verloren

VN:

Alles verloren

Rank 5704 Gelezen 171 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 147 Favoriet 4 Recensies 42
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 10   Topics 0

Zeilster Tessa Insinger en fotograaf Mortimer Davies varen naar de Griekse eilanden en langs de Turkse kust voor een reportage over vluchtelingen die er alles voor over hebben Europa te bereiken. Op zee redden ze een drenkeling uit een omgeslagen rubberboot: een Syrisch meisje. Ze is de enige overlevende van de ramp die zich heeft afgespeeld.
Tessa en Mortimer besluiten te achterhalen wat er met het meisje is gebeurd. Daarbij stuiten ze op gewiekste mensensmokkelaars, bevlogen hulpverleners, dubieuze zakenlieden en schimmige Europeanen die een radicale oplossing van het vluchtelingendrama nastreven. Met informatie van het Syrische meisje ontrafelen Tessa en Mortimer een complot dat de Europese vluchtelingencrisis in een schokkend politiek daglicht plaatst.

Literaire thriller
De Bezige Bij
28 februari 2017
28 februari 2017

Joop Liefaard Hebban Recensent

Een boek dat diepe indruk maakt

door: Joop Liefaard

Fotograaf Mortimer Davies wil een reportage maken over de vluchtelingen die vanuit door oorlog geteisterde gebieden in het Midden-Oosten een veilig heenkomen zoeken in Europa. Hij vraagt zijn vriendin, de zeezeilster en journaliste Tessa Insinger op hem daarbij te helpen. Samen varen zij langs de...

Reacties op: Alles verloren