De witwasser

De witwasser

Gelezen 52 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 58 Favoriet 1 Recensies 10
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Newsroom 2 Spots 1   Topics 0

Een thriller over witwaspraktijken, politieke infiltratie en een omstreden Italiaans klooster.
Rhonda Zander wordt naar Frankrijk gestuurd om onderzoek te doen naar de dood van een Nederlandse bankier en oud-minister. Zijn lichaam werd gevonden in het zwembad van zijn Zuid-Franse villa. De jonge, ambitieuze officier van justitie stuit op steeds meer ongerijmdheden, maar de Franse politie sluit al snel het dossier. Ze ontdekt dat de bankier betrokken is bij een instituut dat rechts-radicale jongeren opleidt om te strijden voor het behoud van traditionele Europese waarden. Het Instituut voor het Avondland is gevestigd in een klooster in Italië.
Dan ontmoet Zander Ebbe Wolfswinkel, een advocaat die ook interesse heeft in hetzelfde instituut. Hij werkt als curator aan het faillissement van een bedrijf dat religieuze beelden leverde aan het instituut.
Gedreven door hun onderzoek treffen Zander en Wolfswinkel elkaar in het Italiaanse klooster. Daar ontdekken ze dat het instituut een dekmantel is van een sinister netwerk van geweld en witwasserij met vertakkingen tot in de hoogste kringen.

Literaire thriller
Cargo