De Joden en Israel

De Joden en Israel

Dit werk is geschreven door een niet-Jood en het is in de eerste plaats ook bestemd voor niet-Joden.
De wereldwijde (vooral Rooms-Katholieke, islamitische en linkse) anti Joodse en anti Israëlische propaganda heeft een totaal verkeerd beeld geschapen van deze bevolkingsgroep en haar thuisland.
Hoewel neutraliteit feitelijk niet bestaat, wordt zeker geprobeerd die zo goed mogelijk te benaderen door bewijzen.
Van de geschiedenis van de Joden kan men stellen dat die begint bij Abraham en deze man zal dan ook in het eerste hoofdstuk worden behandeld.
Vandaar uit wordt vrijwel alles verder van uit Joods perspectief bekeken en zal dus ook de bijbel veelvuldig worden geraadpleegd.
Over de beginperiode van het Joodse volk zijn nauwelijks tot geen berichtgevingen buiten de bijbel om.
Door vele niet gelovigen wordt de Bijbel gezien als een soort sprookjesboek maar bewijzen dat dit zeker niet voor alles wat er verhaald wordt het geval is, komen nog dagelijks boven de grond bij opgravingen. Daar zal dan ook zeker op worden ingegaan.
Veel ruimte zal worden besteed aan de tijd na 1948 toen de oprichting van de huidige staat Israël plaatsvond.
Geschiedenis & Politiek
Oorlog en vrede